20 May 2025

FC Bayern Romania

Fan Club FC Bayern Munchen

Va cumpăra BMW actiunile Audi la FC Bayern München?

Zvonurile circulă din nou în jurul celui mai de succes club de fotbal din Germania. După mai bine de două decenii de parteneriat cu Audi, există o speculație intensă că FC Bayern München ar putea vedea în curând un nou logo pe mașinile de serviciu ale jucătorilor – BMW. Însă, deși speculațiile câștigă teren, nicio mișcare oficială nu a fost făcută, iar o eventuală schimbare este încă la câțiva ani distanță.

Parteneriatul îndelungat cu Audi și posibila retragere

Audi este partener al FC Bayern München din sezonul 2002/03 și deține în prezent o participație de 8,33% în FC Bayern München AG. Contractul actual de sponsorizare este valabil până în 2029, fiind reînnoit acum cinci ani. Totuși, conform unor rapoarte, Audi, deținută de Volkswagen Group, ia în considerare o reevaluare a implicării sale pe termen lung. Unul dintre motive este presiunea financiară de a susține două sponsorizări majore: parteneriatul cu Bayern și intrarea în Formula 1 în 2026 – o investiție de miliarde de euro, care va deveni cea mai importantă platformă de marketing pentru Audi.

Potrivit publicației BILD, Volkswagen consideră dificil să finanțeze ambele proiecte la scară completă. Cu Formula 1 la orizont, o retragere de la FC Bayern ar putea elibera resurse pentru ambițiile Audi în motorsport.

BMW așteaptă la rând

Nu este surprinzător că BMW ar putea fi interesată să preia rolul – din nou. Constructorul auto din München aproape că a semnat un acord cu Bayern în 2019. Ambele părți semnaseră deja o scrisoare de intenție, înainte ca negocierile să eșueze din motive necunoscute. În ciuda acestui eșec, BMW și-a consolidat prezența în club prin parteneriatul cu echipa de baschet Bayern. Din 2023, BMW este sponsorul principal al echipei de baschet, care joacă acasă în noul „BMW Park”.

Specialiștii din industrie cred că parteneriatul actual cu baschetul ar putea deschide calea pentru extinderea spre divizia de fotbal. Un astfel de pas ar presupune probabil ca BMW să achiziționeze participația de 8,33% deținută de Audi în FC Bayern München AG, poziționând BMW nu doar ca sponsor, ci și ca acționar. De asemenea, s-a auzit în trecut că sponsorizarea fotbalului la FC Bayern ar implica o sumă considerabilă plătită de BMW.

Peisajul sponsorizărilor se schimbă în contextul în care atât BMW, cât și Audi se confruntă cu condiții economice mai stricte. BMW a raportat o scădere de 26,4% a profitului net, ajungând la 2,2 miliarde euro în primul trimestru din 2025, iar veniturile au scăzut cu aproape 8%, la 33,8 miliarde euro. Audi a înregistrat și ea profituri în scădere, cu 630 milioane euro în primul trimestru, o scădere anuală de 14%. Rămâne de văzut dacă BMW va putea face o investiție majoră.

Parteneriatul îndelungat al Audi cu FC Bayern a fost mereu o „bubă” pentru BMW, rivalul său premium asigurându-și o vizibilitate de top în „curtea” din München – dar, așa cum se întâmplă adesea în afaceri, totul are un preț, chiar și mândria. Pentru moment, BMW pare mulțumită că a încheiat parteneriate cu alte cluburi mari de fotbal, precum AC Milan și Real Madrid, menținându-și astfel strategia globală de marketing sportiv.

Lasă un răspuns

0 Comments
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile
0
Posteaza un comentariux